Laatst bewerkt: 01/11/2024

Google introduceert nieuwe robots-tag: indexifembedded

Niek Hessels
Frontend guru bij Rimbu
In dit artikel
Ook interessant

Adverteren op Marktplaats: Alles wat je moet weten om succes te behalen

Marktplaats is al jarenlang dé plek waar Nederlanders zoeken naar koopjes, diensten en producten. Met miljoenen gebruikers per maand is het een platform waar je bijna alles kunt verkopen, van auto’s tot meubels en van kleding tot diensten. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw advertenties opvallen tussen al die concurrentie? En wat kost adverteren […]

Wat jij moet leren van roddelblaadjes. Zo schrijf je onweerstaanbare titels voor je website

Roddelbladen zoals Privé, Story en andere tabloids hebben een geheim wapen: onweerstaanbare titels. Ze weten precies hoe ze de aandacht van winkelende mensen kunnen grijpen en nieuwsgierigheid moeten opwekken. Geen wonder dat ze al jaren de schappen domineren.  In het boek Sell Like Crazy legt Sabri Suby uit hoe cruciaal het is om titels te maken die direct de aandacht […]
97e60faf-eae7-4611-be99-f6b501a2d48e

Nieuwe Google Ads regels voor datingsites, loop jij straks een blauwtje?

Google gooit de spelregels om! Vanaf 4 maart 2025 gelden er nieuwe, keiharde eisen voor dating- en companionship-advertenties. Alleen wie z’n zaakjes écht op orde heeft en door Google gecertificeerd is, mag nog meedoen. Geen certificaat? Geen zichtbaarheid. Zo simpel is het. Lees hier hoe jij ervoor zorgt dat jouw campagnes niet alleen door de keuring komen, […]
DALL·E 2024-12-14 13.53.00 – A visually appealing header image for an article about dating and companionship ads under new Google Ads regulations. The image should feature a thema

Stop met de held Spelen: Word de gids die klanten nodig hebben

Bij Rimbu geloven we dat elk succesvol merk een goed verhaal nodig heeft. Maar niet zomaar een verhaal. Veel bedrijven maken de fout zichzelf als de held van het verhaal neer te zetten. En dat is absoluut niet de bedoeling. Want hoe geweldig jouw product of dienst ook is, de klant wil zich niet in […]
stop-met-de-held-spelen-rimbu

Google’s December 2024 Core Update: Wat je moet weten

Google doet het weer. Nog geen maand na de November core update gooit de zoekgigant een nieuwe knuppel in het SEO-hoenderhok: de December 2024 core update. Deze update wordt uitgerold en duurt naar verwachting twee weken. Wat betekent dit voor jouw website? Wat is de December core update? Op platform X (voorheen Twitter) liet Google weten […]
Screenshot 2024-12-14 at 13.11.25
6af515d2498b43db7088bb41ff9807b0

Email marketing; bijna alles wat je moet weten

Emailmarketing is een complexe maar zeer winstgevende vorm van marketing, mits goed uitgevoerd natuurlijk!
Wil jij weten hoe je email inzet als marketingkanaal voor jouw bedrijf?
Dan ben je hier op de goede plek.
We nemen je graag mee in de wondere wereld van emailmarketing.

Heb je wel eens een email gekregen die precies op het juiste moment kwam? Denk aan een mailtje van een webshop over tandpasta, een nieuw filter voor je zwembad of een andere update die precies kwam toen jij het nodig had?

Dit is geen toeval! Deze email is het resultaat van slimme en goed doordachte emailmarketing.

Als ondernemer is dit marketingkanaal zeer belangrijk om je klanten op de hoogte te houden en om meer omzet te genereren met jouw bedrijf.

Op deze pagina lees je bijna alles over emailmarketing en ook hoe jij dit als ondernemer kunt inzetten voor het (her)activeren van je (nieuwe) klanten.

Cijferss

18 %
dsfgjkfdlkjgflkjgflk glgfj gdflgfjl

maar kan ook zo

89 %
gfgdfdf fdggfddfgfdg

Wat is Emailmarketing?

Emailmarketing is het sturen van commerciële e-mails naar een groep mensen via email. Het is een van de meest directe en effectieve vormen van digitale marketing. Je kunt het inzetten om klanten te informeren, betrokkenheid te vergroten en zelfs om verkoop te stimuleren.

Emailmarketing is er in allerlei soorten. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrieven, campagnes, aankondigingen van nieuwe producten, of klanterservice updates. Ook het sturen van bijvoorbeeld op-voorraad-emails behoort tot de mogelijkheden van emailmarketing. Op deze manier kan je als bedrijf zeer gericht acties onder de aandacht brengen.

Bekijk ons marketing team

Het is bijvoorbeeld mogelijk om je klanten te segmenteren in speciale doelgroepen. Denk hierbij aan klanten die eerder een bepaald merk hebben gekocht in jouw webshop. Deze klanten kennen je bedrijf al en zijn dus eerder geneigd een herhaalbestelling te plaatsen. Het enige wat we hiervoor moeten inrichten is een email die precies op het juiste moment bij je klant terecht komt.

e34d40bba9519bea533fecc738a9cfb1

Personalisatie

Een van de grootste voordelen van emailmarketing is dat je super gepersonaliseerde aanbiedingen aan je klanten kunt doen.

Personalisatie gaat verder dan alleen het gebruik van de naam van de ontvanger. Je kunt je campagnes zelfs personaliseren op basis van verjaardagen of eerdere interacties. We geven je graag wat inspiratie voor het personaliseren van je emails!